Duurzaam innoveren in verpakkingen
Vanaf januari 2024 hebben Schutte Bagclosures, SFA Packaging en Doosopmaat.nl de krachten gebundeld en vormen zij samen de TailorPack Group. Het is een intensivering van de al lang bestaande partnership tussen de drie verpakkingsbedrijven, als onderdeel van groot aandeelhouder Écart Invest. Hierbij ligt de nadruk op het continue optimaliseren van innovatie in duurzaam verpakken. Het centrale doel hierbij is het tegengaan van verspilling door het gebruik van een optimale verpakking. Daarmee belandt de inhoud altijd veilig en volledig in tact bij de eindgebruiker. Door deze bundeling van krachten én vanuit ons motto “delen is vermenigvuldigen”, zijn de drie afzonderlijk opererende partijen nog beter in staat de wensen en eisen van de markt optimaal in te vullen.
Deze drie verpakkingsbedrijven delen één gemeenschappelijke overeenkomst: het produceren van duurzame mono-materiaal verpakkingsoplossingen.
Schutte Bagclosures is Europees marktleider in zaksluitingen voor bakkerijen en industrie en exporteert haar producten naar ruim 65 landen.
SFA Packaging levert een breed assortiment standaard- en maatwerk spuitgietverpakkingen voor voedselproducenten in Europa.
Doosopmaat.nl, zoals de naam al doet vermoeden, maakt op maat gemaakte (bedrukte) kartonnen verpakkingen.
De TailorPack Group heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Door de verdere intensivering van de samenwerking kan op een continue basis én op een hoog niveau gewerkt worden aan de verdere verduurzaming en verbetering van geleverde verpakkingen. De kruisbestuiving tussen de bedrijven geldt ook voor overige processen zoals logistiek en productie.
Het team van TailorPack Group verwelkomt u graag samen met de teams van Schutte Bagclosures, SFA Packaging en Doosopmaat.nl op de EMPACK stand G114.
TailorPack Group is een vervolgstap in de sectorstrategie van Écart Invest, reeds jarenlang aandeelhouder in deze verpakkingsbedrijven. Écart Invest is een investeringsmaatschappij met lange termijn focus. Inhoudelijke kennis van haar drie focussectoren – verpakkingen, dienstverlening en software – en een actieve betrokkenheid, zorgt voor waarde creatie.