DEFINE
Een van de verpakkingsdoelstellingen van Albert Heijn is: Minder verpakkingsmateriaal – in 2025 moet minstens 20 miljoen kilogram verpakkingsmateriaal bespaard zijn t.o.v. 2018. Intersnack, de notenproducent van Albert Heijn heeft Now New Next gevraagd een duurzamere verpakking te ontwikkelen voor de ‘verse noten’. Intersnack wil geen concessies doen ten aanzien van uitstraling en functionaliteit van de verpakking.
DESIGN
> Trendanalyse
> Duurzaamheidstrategie
> Onderzoek vormentaal
> 3D ontwerp
> Tender voor selecteren leverancier
> Fysieke mockups
> Consumententest
DELIVER
Het eindresultaat is een verpakking met 25% minder materiaal door een optimale vorm van de verpakking waardoor de verpakking met minder materiaal toch zijn stevigheid behoudt. Met een mooie uitstraling, goede functionaliteit en met een kostenbesparing.
EXECUTED BY:
Roel Vink, Anne Paulina de Jong
IN CO-OPERATION WITH:
Roy Gilsing, Albert Heijn, Intersnack, Verstappen