The tradeshow for
CONSUMER PACKAGING
Gelijktijdig met Empack
Wat kunnen de verpakkingsontwikkelingen betekenen voor jouw merk?
We laten ons allemaal verleiden door verpakkingen. Iedere Nederlander opent gemiddeld zo’n 2.555 verpakkingen per jaar, waarvan 20% niet recyclebaar is. We houden steeds meer rekening met duurzame verpakkingen. Maar hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat jouw verpakking opvalt, online en in het schap? Sluit jouw verpakking aan bij de doelgroep die je wilt bereiken? Verkoopt jouw design jouw product? En niet geheel onbelangrijk: blijf jij met jouw verpakking de concurrentie voor?
That’s where we come in! Ga tijdens Packaging Innovations op zoek naar de ideale verpakking en bezoek onze experts op het gebied van verpakkings -design, -technologieën en -oplossingen. Inspiratie nodig? Ontdek meer tijdens de (inter)nationale conferenties, workshops en exposities.
Deelnemers 2023
Dé experts op het gebied van creatieve, duurzame en innovatieve verpakkingsoplossingen.
Reuse & refill paviljoen
Reuse, refill, rethink, renew, redesign en recycle, het zijn essentiële begrippen in de verpakkingsuitdagingen van nu en van de toekomst. Termen die bijdragen aan het reduceren co2-uitstoot, maar in hoeverre is dit realistisch wanneer de bevolkingsgroei blijft doorzetten en de welvaart blijft toenemen? Ondanks deze wereldwijde groei zijn wij aan zet om te zorgen voor een gezonde toekomst. Innovatieve verpakkingsoplossingen op het gebied van reuse en refill zetten direct zoden aan de dijk, waarbij wereldwijd het belang hiervan wordt ingezien en de wetgeving hier ongetwijfeld aangepast op gaat worden. Welke oplossingen zijn er al? En welke oplossingen kunnen we op korte termijn verwachten? En hoe garandeer je de voedselveiligheid, betrouwbaarheid en aansprakelijkheid? Innovatieve experts slaan de handen ineen waardoor de potentiële positieve impact groot gepresenteerd wordt.
Het laatste nieuws
Column: Burgerverpakkingen – Handig in de winkel, lastig thuis
In de column van deze maand gaat columnist Patrick de Groot, Procurement & Trading Manager bij Royal Smilde in op zijn recente aankoop van beefburgers. Van hoe functioneel een verpakking is in de supermarkt, naar de complexiteit in de keuken (en het daaropvolgende recycleproces).
Lees verder »DS Smith genomineerd voor de Gouden Noot 2024 met innovatieve Lift Up verpakking
Onlangs is bekendgemaakt dat DS Smith met zijn innovatieve Lift Up verpakking van papiervezels is genomineerd voor de prestigieuze Europese innovatiewedstrijd De Gouden Noot 2024.
Lees verder »DE HOT TOPICS VAN 2025
Ontdek de nieuwste trends en ontwikkelingen tijdens Packaging Innovations
Over het event
Opvallen in de schappen gaat al jaren verder dan een flitsend ontwerp. Producenten en merken worden continu uitgedaagd op de inzet van circulariteit, (duurzame) materialen, innoverende technieken, gebruiksgemak, reuse, recycling, verpakkingsontwerp en minimalisatie van verpakkingen. Marketeers, brand managers, verpakkingsspecialisten, R&D managers, designers en inkopers staan voor de uitdaging om te blijven innoveren. Op 2 & 3 april komen zij samen in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch om in één keer weer helemaal op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen.
Een exclusief en marketing gedreven event voor primaire verpakkingsdesigns
Packaging Innovations is een exclusief verpakkingsevent, waarbij alles draait om opvallen in het schap met jouw verpakking. Om het exclusieve karakter te kunnen waarborgen, werken we met een bezoekersbeleid. Het creatieve event is speciaal ingericht voor bezoekers met het volgende profiel:
Functie
- Brand owner / manager
- Category manager
- Packaging specialist
- Project manager
- Art director
- Product designer
- Marketing manager
- Graphical designer
- CEO / Entrepeneur
- Commercial director
Werkzaam in de sector
- Retail
- Food & Drinks
- Private label
- Farmace & Cosmetica
- Chemistry
- Consumenten Electronica
- Duurzame consumenten goederen
- IT / Office equipment
- Kleding, schoenen, accessoires
- Ontwerpbureau
- Agricultuur & Agribuniness
- Automotive