The tradeshow for

CONSUMER PACKAGING

Wat kunnen de verpakkingsontwikkelingen betekenen voor jouw merk?

We laten ons allemaal verleiden door verpakkingen. Iedere Nederlander opent gemiddeld zo’n 2.555 verpakkingen per jaar, waarvan 20% niet recyclebaar is. We houden steeds meer rekening met duurzame verpakkingen. Maar hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat jouw verpakking opvalt, online en in het schap?  Sluit jouw verpakking aan bij de doelgroep die je wilt bereiken? Verkoopt jouw design jouw product?  En niet geheel onbelangrijk: blijf jij met jouw verpakking de concurrentie voor? 

That’s where we come in! Ga tijdens Packaging Innovations op zoek naar de ideale verpakking en bezoek onze experts op het gebied van verpakkings -design, -technologieën en -oplossingen. Inspiratie nodig? Ontdek meer tijdens de (inter)nationale conferenties, workshops en exposities.

Deelnemers 2025

Dé experts op het gebied van creatieve, duurzame en innovatieve verpakkingsoplossingen.

Reuse & refill paviljoen

Reuse, refill, rethink, renew, redesign en recycle, het zijn essentiële begrippen in de verpakkingsuitdagingen van nu en van de toekomst. Termen die bijdragen aan het reduceren co2-uitstoot, maar in hoeverre is dit realistisch wanneer de bevolkingsgroei blijft doorzetten en de welvaart blijft toenemen? Ondanks deze wereldwijde groei zijn wij aan zet om te zorgen voor een gezonde toekomst. Innovatieve verpakkingsoplossingen op het gebied van reuse en refill zetten direct zoden aan de dijk, waarbij wereldwijd het belang hiervan wordt ingezien en de wetgeving hier ongetwijfeld aangepast op gaat worden. Welke oplossingen zijn er al? En welke oplossingen kunnen we op korte termijn verwachten? En hoe garandeer je de voedselveiligheid, betrouwbaarheid en aansprakelijkheid? Innovatieve experts slaan de handen ineen waardoor de potentiële positieve impact groot gepresenteerd wordt.

Over het event

Opvallen in de schappen gaat al jaren verder dan een flitsend ontwerp. Producenten en merken worden continu uitgedaagd op de inzet van circulariteit, (duurzame) materialen, innoverende technieken, gebruiksgemak, reuse, recycling, verpakkingsontwerp en minimalisatie van verpakkingen. Marketeers, brand managers, verpakkingsspecialisten, R&D managers, designers en inkopers staan voor de uitdaging om te blijven innoveren. Op 2 & 3 april 2025 komen zij samen in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch om in één keer weer helemaal op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen. 

DE HOT TOPICS VAN 2025

Ontdek de nieuwste trends en ontwikkelingen tijdens Packaging Innovations

Middel-16@5x.png
Verpakkingsontwerp met een doel
Middel-15@5x.png
Duurzaam denken -minimalisatie
Middel-13@5x.png
Voedselverspilling tegengaan
Middel-12@5x.png

Reuse & refill –
paviljoen

Middel-14@5x.png

Keuze materiaal –
nieuwe verpakkingen

Een exclusief en marketing gedreven event voor primaire verpakkingsdesigns

Packaging Innovations is een exclusief verpakkingsevent, waarbij alles draait om opvallen in het schap met jouw verpakking. Om het exclusieve karakter te kunnen waarborgen, werken we met een bezoekersbeleid. Het creatieve event is speciaal ingericht voor bezoekers met het volgende profiel: 

Functie

  • Brand owner / manager
  • Category manager
  • Packaging specialist
  • Project manager
  • Art director
  • Product designer 
  • Marketing manager
  • Graphical designer 
  • CEO / Entrepeneur 
  • Commercial director 

Werkzaam in de sector

  • Retail
  • Food & Drinks
  • Private label
  • Farmace & Cosmetica
  • Chemistry
  • Consumenten Electronica
  • Duurzame consumenten goederen
  • IT / Office equipment
  • Kleding, schoenen, accessoires
  • Ontwerpbureau
  • Agricultuur & Agribuniness
  • Automotive 

SUSANNE DEN OTTER

Account Manager
+31 (0)183 - 680 649

Als eerste op de hoogte?

Als eerste op de hoogte van alle ontwikkelingen rond de beurs? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. 

Scroll naar top