nIEUWS

unravel research

Een nieuwe verpakking voor Riedel; hoe reageerde het brein daarop?

Wanneer je aan vruchtensap denkt, komen merken als Appelsientje, Coolbest en Dubbelfrisss al snel in gedachten. Deze bekende merken vallen allemaal onder Riedel, een producent die focust op smaak, kwaliteit en duurzaamheid. Riedel besloot de kleinverpakkingen van hun vruchtensappen een nieuwe uitstraling te geven, maar wilde eerst zeker weten hoe consumenten zouden reageren.

Unravel Research werd ingeschakeld om de nieuwe verpakking te onderzoeken. Dit gebeurde aan de hand van het “Three Steps to Purchase™ Model”, dat het succes van verpakkingen bepaalt op basis van drie factoren: Shelf Standout, Vindbaarheid en Koopactivatie. Shelf Standout betekent dat de verpakking opvalt in het schap, Vindbaarheid zorgt ervoor dat het product makkelijk te vinden is, en Koopactivatie houdt in dat de verpakking consumenten aanzet tot aankoop. Als een van deze factoren ontbreekt, kan dit de verkoop negatief beïnvloeden.

Om de effectiviteit van de nieuwe verpakking te testen, voerde Unravel een neuromarketing onderzoek uit bij 27 respondenten. Hierbij werd Eye Tracking gebruikt om de aandacht te meten en EEG om de emoties te volgen. Deze methodes geven inzicht in de onbewuste reacties van consumenten op de verpakking.

Unravel Research

De resultaten van het onderzoek gaven Riedel waardevolle informatie over de nieuwe verpakkingen:

● De zichtbaarheid en vindbaarheid in vergelijking met de oude verpakkingen.
● In hoeverre de nieuwe verpakkingen het brein activeren tot aankoop.
● De verschillen in emotionele ervaring bij het zien, vastpakken, openen en drinken van het product.
● De mogelijke impact van de nieuwe verpakking op de verkoop van vruchtensappen.

Dankzij dit onderzoek kon Riedel een weloverwogen beslissing nemen over de nieuwe verpakkingen. Neuromarketing onderzoek zoals dit biedt bedrijven de kans om te begrijpen hoe hun verpakkingen echt worden ervaren door consumenten, wat meer zekerheid geeft bij het introduceren van nieuwe verpakkingsconcepten en helpt om verpakkingen aantrekkelijker te maken.

Unravel Research kijkt in het brein om marketing effectiever te maken. Door neuromarketing technologieën te combineren kunnen we de effectiviteit van jouw winkel, reclame, product, website en communicatie voorspellen en vergroten.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwsbrief

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws rondom Empack? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Bezoeken?

Ben je geïnteresseerd om de grootste verpakkingsbeurs van de Benelux bezoeken? Klik hieronder voor meer informatie over Empack op 2 & 3 april 2025. 

Deel dit bericht:

Facebook
X (Twitter)
LinkedIn
Scroll naar top