nIEUWS

Packaging Innovations

Het ontwerp van verpakkingen Arctic Blue: een positief verschil

De wereld een stukje mooier maken; daar wil Laura Voet als Strategisch Merk- en Verpakkingsontwerpen aan bijdragen. In een wereld waar duurzaamheid steeds belangrijker wordt, is het essentieel voor merken om zich aan te passen en hun visuele identiteit en verpakkingsontwerp opnieuw te bekijken. Het Sterk-Merk-Traject biedt een gestructureerde aanpak om duurzaamheid en innovatie te integreren in de visuele identiteit en verpakkingsontwerp van consumentenmerken. Of het nu gaat om een nieuw ontwerp, een herontwerp of het professionaliseren van een bestaande identiteit, dit traject helpt merken om zich te onderscheiden, op te vallen en te overtuigen.

Packaging Innovations

Het DNA van jouw merk
Laura Voet heeft het Sterk-Merk-Traject ontworpen, waarbij alles begint bij het begrijpen van het DNA van jouw merk. Wat maakt jouw merk uniek? Wat is jullie verhaal en missie? Deze elementen vormen de basis voor het creëren van een sterke visuele identiteit die naadloos aansluit bij de kernwaarden van het merk. Het doel is om een herkenbare uitstraling te creëren waarop je kunt bouwen voor de lange termijn. En dit is precies wat je kunt verwachten op de aankomende editie van Packaging Innovations in 2025 in Brabanthallen Den Bosch. 

Duurzaamheid als focus
In een tijd waarin duurzaamheid centraal staat, is het van cruciaal belang om de duurzame aspecten van jouw merk te weerspiegelen in de visuele identiteit en verpakkingsontwerp. Laura Voet werkt voor merken zoals Arctic Blue, die zich richten op een plantaardig assortiment en het minimaliseren van negatieve effecten op het milieu, is dit van bijzonder belang.

Packaging Innovations

Het voorbeeld van Arctic Blue
Arctic Blue zet zich in voor een positieve verandering in de keten. Zij laten zien hoe een merk een duurzame missie kan integreren in de visuele identiteit en verpakkingsontwerp. Met de slogan “We make waves” benadrukt Arctic Blue hun ambitie om impact te maken. De golven in hun ontwerp, geïnspireerd op het rimpeleffect, symboliseren deze missie en creëren een herkenbare vormentaal.
De combinatie van bold branding met een minimalistisch ontwerp zorgt voor een krachtige boodschap. De verpakkingen van Arctic Blue blijven puur en oprecht, weerspiegelend hoe hun producten bedoeld zijn – eerlijk en gezond. De golven op de verpakkingen sluiten naadloos op elkaar aan, waardoor ze letterlijk meer impact creëren. Hoe hoger de golf, hoe meer positieve effecten het product heeft voor mens, dier en oceaan (2023, lauravoet.com). 

De toekomst van duurzaam verpakkingsontwerp
Het Sterk-Merk-Traject van Laura Voets laat zien dat duurzaamheid en visuele identiteit hand in hand kunnen gaan. Het is een benadering die merken helpt om hun missie en waarden te vertalen naar krachtige ontwerpelementen. De golven van Arctic Blue symboliseren niet alleen hun commitment, maar ook de golf van positieve verandering die merken kunnen teweegbrengen in een wereld die snakt naar duurzamere oplossingen. Het Sterk-Merk-Traject biedt een blauwdruk voor merken die willen bijdragen aan een betere toekomst en tegelijkertijd winnen in hun categorie (2023, lauravoet.com).

Packaging Innovations in 2025
In 2025 wordt vakbeurs Empack gecombineerd met Packaging Innovations in Brabanthallen Den Bosch. Ontdek hoe jouw merk een duurzame impact kan maken en zich kan onderscheiden op het gebied van visuele identiteit en verpakkingsontwerp tijdens de aankomende Packaging Innovations editie in 2025 op 2 & 3 april. Samen kunnen we een positieve verandering in de verpakkingsindustrie versterken.

Wil jij met jouw bedrijf op Packaging Innovations staan?

Packaging Innovations

Twijfel jij met je bedrijf over jullie merk- en verpakkingen en wil je meer inzicht in jullie uitdagingen en kansen in de markt? Studio Laura Voet biedt een Packaging Scan aan via www.lauravoet.com.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwsbrief

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws rondom Empack? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Bezoeken?

Ben je geïnteresseerd om de grootste verpakkingsbeurs van de Benelux bezoeken? Klik hieronder voor meer informatie over Empack op 2 & 3 april 2025. 

Deel dit bericht:

Facebook
X (Twitter)
LinkedIn
Scroll naar top