Nieuws – Consumentenverpakkingen
Consumentenverpakkingen
Dat verpakkingen een belangrijke rol spelen in het aankoopproces van de consument is niets nieuws. Uiterlijk (design) en functionaliteit zijn hierbij van essentieel belang, net zoals duurzaamheid. In het (online) schap is het een uitdaging om extra waarde toe te voegen aan je product. Een product moet een verantwoord verhaal overbrengen en tegelijkertijd verleidelijk zijn. Wat triggert jouw consument en hoe vertaal je dat naar de verpakking? Hoe weet jij het brein te prikkelen door jouw product op unieke wijze te presenteren? En wat is de rol van design en duurzaamheid hierin?
Wij Nederlanders openen namelijk per dag gemiddeld 7 verpakkingen. Aangezien dit goed is voor 20% van het totale Nederlandse afval, brengt het duurzaamheidsvraagstukken met zich mee. Het gaat vaak over het reduceren van verpakkingsmateriaal, maar wist je dat de milieu-impact in de food sector vele malen groter is bij ‘underpackaging‘ dan bij ‘overpackaging‘? De problematiek van duurzame verpakkingen lijkt veelal terug te komen in het recycling proces. Hoe ziet dit er in de toekomst uit? Welke nieuwe duurzame materialen kun je op korte termijn verwachten?
Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van consumentenverpakkingen.
- Nieuwsitems
Thijs Wester van PAKT wint Circular Product Award op Empack: een innovatief retoursysteem voor glazen verpakkingen
Thijs Wester van PAKT heeft op woensdag 10 april de Circular Product Award gewonnen tijdens de Empack beurs in Evenementenhal Gorinchem. Zijn innovatieve retoursysteem voor
Lees verder »